Monday 5 August 2013

Ramdhan hampir berakhir



Hai kawan, hari raya bakal menjelma. wohoaaaa tak sabar kan . nak beraya . makan kuih raya, ketupat, rendang . yummmmyyyy. nak pakai comel2 masa raya ^^,



Dalam masa saya gembira nak menyambut raya, hummm sedih jugak sebab ramdhan bakal pergi  :') entah dapat ke tidak untuk beribadat di bulan ramdhan lagi . Mudah-mudahan umur panjang untuk beribadat lagi dan mencari malam lailatur qadar, insyaAllah .

Kadang-kadang saya tefikir, orang yang agak senang beraya dengan meriah sekali, segala-galanya baru . kalau boleh kereta dan rumah pun nak baru. kalau tak dapat apa yang kita inginkan pasti kita akan merungut. pernah tak terlintas dekat kepala kita orang yang susah, seperti di gaza? kalau tak dapat bayangkan yang jauh-2 cukupla renungkan fakir miskin di Malaysia. Untuk mencari sesuap nasi pun mereka bekerja separuh mati inikan mahu menyambut raya dengan segala-galanya baru . Mudah-mudahan mereka dilindungi dan dikurniakan rezeki . Amin . 

Hee ni nak pesan ni jangan banyak main mecun ye kalau sayang diri dan sayang family, setakat mercun pop pop tu takpela. Btw berhati-hati ketika beraya. Beraya secara besederhana kawan : )




Bubye Assalamualaikum ~ XOXO :*

"SELAMAT HARI RAYA" :D 


No comments:

Post a Comment